dinsdag 6 november 2012

Had u wat nodig?


  • In de wetenschap dat ik de laatste tijd onvoorstèlbaar weinig schrijf
  • daarbij vrezende dat het kan gaan lijken op een stilstand van de (kritische?) geest
  • bij nader inzicht inziend dat dat wel eens mogelijk zou kunnen zijn
  • en soms wel zin maar ook andere activiteiten hebbend (zoals daar zijn: vroeg gaan slapen en laat opstaan)....
is het misschien geen slecht idee om nog eens wat te posten.
Losse dingen wellicht. Al dan niet met een hint van samenhang... We zien wel :)

De foto hierboven is oud. Al enkele maanden. En ik dacht hem al gebruikt te hebben maar wellicht ondervond ik toèn last van uploadproblemen.
Vandaag de dag kampt Olijf meer met downloadproblemen maar dat is (misschien) voer voor een andere post.

Hoe dan ook: de hint zit in de foto.

Doen we (geholpen door de creatieve uitvinders en dito fabrikanten) al jààààààren ons best om die gsm-spullen zo klein en nietig mogelijk te maken.... zo modern en uit-deze-wereld-ogend mogelijk ook.... en biedt men anno 2012 dit dus aan: een knoeft van een Retrophone met minijack om aan te sluiten op.... juist ja.
We hàdden het niet nodig, ik betwijfel het zelfs dat er ook maar ièmand hier op zat te wachten... maar nu kunnen we het kopen, dus dat zal wel weer een aardige duit opbrengen.

Zo zag ik gisteren tijdens een doelloze maar aangename wandeltocht door twee zeer lowcost huishoudwinkels - die hun bestaansreden enkel ontlenen aan plebs als Olijf die op hun vrije dag wat gaan lopen rondlummelen tussen rekken "Allerlei" - ook nog de volgende items.
.........
Toch even vermelden dat ik al weken op zoek ben naar zo'n trechterding met een brede - tja, hoe noem je dat? - mond om confituur zonder morsen in glazen potjes te gieten.... en NERGENS te vinden, hoor!!!!)
.........
Maar goed, onderstaande vond ik wèl.

  • Uiteraard, geïnspireerd ende gestuurd door Cupcake Wars en andere programma's: Cupcake Kookboeken, Cupcake displays, veelkleurige Cupcake Papiertjes en Cupcake Cookers. Blijkbaar bak je cupcakes tegenwoordig niet meer in een oven. Je moet daar een apart, ietwat op een rond wafelijzer lijkend masjien voor hebben.
    Dat die Cupcake Cooker binnen de kortste keren belandt waar alle andere overbodige keukentoestellen belanden.... het behoeft wellicht geen tekening :)
  • In dezelfde categorie van volstrekt nutteloze keukendinges: de DrieDelige WarmHoud... Houder. U weet wel.... dat soort van rechthoekige RVS-schalen die middels een badje heet water of theelichtjes de zaak (mijn en uw eten dus) op een schappelijke net-niet-Legionella-veroorzakende temperatuur houden. Professionele Traiteurs en aanverwanten bedienen zich er al generaties lang van. Om het Warm Buffet mee warm te houden (het koud buffet trekt godzijdank z'n plan :)).
    Voor de doorsnee huisvrouw was het tot voor kort slechts een verre droom.... Not any longer!!!  Voor enkele tientallen euro's kunnen we vanaf nu de trotse bezitster worden van dit toestel der toestellen. Zouden ook hier de vele kookprogramma's iets mee te maken hebben?
en met heel wat minder uitleg:

  • de aardbeisteelverwijderaar
  • het houdertje/schaaltje voor uw gebruikte, nog lekkende theezakjes
  • de banaanvormige banaandoos. Om je banaan in te steken.
  • de appelvormige.... jewél .... ;-)
  • het citroenschijfknijpertje
Naar mijn gevoel waren er nog X² van dit soort dingen. Maar m'n geheugen laat me in de steek en dus hou ik het hier bij.

En meer daarover.... wilde ik zelfs niet kwijt :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten