dinsdag 4 september 2012

Toegankelijkheid

Ik ben al een hele poos een gebruikster.
Van Firefox. De internetbrowser... of hoe noem je dat?

De standaard - u weet wel, Internet Explorer, ons allemaal opgedrongen door Microsoft en aanverwanten - zette ik op de zijlijn. Niet omdat ik een uitgesproken hekel heb aan Microsoft en wat ze ons door de strot proberen te duwen aan "compatibele" producten (hoewel het woordgebruik in deze zin u vermoedelijk het tegendeel bewijst... I know...). Neen. Internet Explorer had vreselijk veel "kuren".

"Internet Explorer werkt niet meer en zal worden afgesloten". Zomaar. In het midden van een surfsessie. Privé wil je dat nog - ahum - begrijpen. Maar wanneer je beroepshalve al een half uur à driekwartier met opzoekwerk bezig bent en je surfsessie wordt pardoes afgesloten... dan baal je toch wel even.
En na een baalstonde of tien hield ik het voor bekeken.
Terug naar de oude "vriend" Firefox, die ik jaren geleden had leren kennen maar bij de aankoop van een nieuwe laptop opnieuw had vergeten.

Nou goed.
Firefox. Terug even wennen maar het ging.
Met uitzondering van een website die ik - yep yep, beroepshalve! - eens per maand moet bezoeken voor administratieve gegevens. Firefox weigert me gewoon toegang wegens niet beveiligd of iets dergelijks. Tot op heden vond ik geen keuzemogelijkheid om "hun" toegangsweigering te omzeilen.
Dus gebruikte ik IE maar weer voor dat maandelijks bezoek.

En deze week. Toen Firefox me ten stelligste aanraadde te updaten naar hun laatstnieuwe versie, hetgeen ik natuurlijk heel braafjes deed.... en ik sindsdien niet meer kan inloggen op m'n eigen blog.
De inlogbalk is gewoon verdwenen. Wèg. No entry, heel eenvoudig.
Geen idéé hoe ik dat weer rechtzetten kan.
Dus moet IE me weer redden.

Best wel bleeeuuuch eigenlijk. Want tot voor kort ging ik er prat op de meeste van m'n computer- en internetproblemen (meestal) zelf op te kunnen lossen. Nu niet meer. Altijd omwegen zoeken. En achterpoortjes. In dit geval via een browser die vrolijk afsluit wanneer hij niet meer blijkt te werken.

't lijkt wel kiezen tussen het ene kwaad en het andere. En hopen dat ze niet met z'n tweetjes een complot zullen aangaan.

Eén dezer probeer ik nog eens wat met foto's. Ben benieuwd....
Ach nee... laat ook maar. Een photoshopdingetje van ocharme 23KB mocht er niet meer bij van de Blogspotbeheerders.

Sta me toe...
BLEEEEUUUUUUUUCH !!!!!

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Niet meteen, nee... maar eigenlijk is die mening gebaseerd op .... niets eigenlijk.
      Goeie tip, Haveel. Ik zal eens kijken. :)

      Verwijderen
  2. 'Baalstonde'. Wat een prachtig woord hebt ge daar gemunt meid! Eh, ga me nu niet zeggen dat je dat niet zelf hebt bedacht. Hoe het ook zij, ik vind 'm mooi.

    En internet, en werk? Práát me er niet van. Privé is ook een ramp. Nu de computer is gerepareerd en ik zowaar een nieuwe camera hebt en zelfs twee dotjes van katjes in huis heb huppelen, popel ik natuurlijk om e.e.a. wereldkundig te maken. Maar nee mijn mailadres weigert rekeningen te sturen, mijn afzender is opeens totaal onbekend (maar werkt online inloggend wonderbaarlijk genoeg weer wel), internet verbinding lijkt hier wel een knipperlicht en hoe de camera in te pluggen mag Joost weten. Succes met digitale ontdekkingsreis. Ik ga vanavond maar 's puzzelen.

    Tip van een Hollandse: Ga met ene glaasje witte wijn en bijvoorbeeld 'De geschiedenis van de liefde' onder je druivenrek genieten van de laatste zon...of ene kruiswoordpuzzel, of zoiets. Geen laptop. Daar krijg je maar baalstondes van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yep yep, helemaal zelf "bedacht". Maar ik wil niet stoefen... het schoot me zomaar te binnen dus ik weet niet of ik met de eer mag gaan lopen.
      Tip: als we het met z'n allen vaak genoeg gaan gebruiken, haalt het binnen een jaar of vijf de Dikke Van Daele misschien wel :)

      En wat jouw computer- en cameraproblemen betreft... ik kèn Joost. Écht. En 't is nog een IT-er ook :)

      Goeienavond poezenmadam!

      Verwijderen
  3. Joost... de man die het mag weten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen