zondag 8 november 2009

Ik vraag me af...

De zon scheen alweer uitbundig vandaag.
Na wat uurtjes de luirik uithangen en allerlei wilde plannen om een kastje te installeren dat nu al twee weken halfgemonteerd op een finale plaats staat te wachten... liet ik die idee varen na een telefoontje van m'n mama.
Of we niet even zouden gaan wandelen.

Dat wandelen is meteen een vraag tot een praatje, ik weet dat.
Zelf was ik "rustig" genoeg om daarop in te gaan, dus Olijf zei Ja.

We gingen dus wandelen, in mijn buurt.
Niet te ver want mama kan niet meer zo heel ver stappen.
Maar ze hield zich kranig.
De verhalen over hoe ze m'n papa destijds heeft leren kennen en hoe die afspraakjes (internationaa ENl in de jaren '60!!!) verder evolueerden.... het was nog eens leuk om horen.

Dat verleden oprakelen vindt ook z'n oorsprong in (slecht) nieuws van deze week. ...
Ik hou het nog even voor mezelf. Weet niet of deze blog daar de geschikte plaats voor is...

Tijdens mama's relaas vroeg ik me af... hoe het zit met genetica en graag zien. Veel van de dingen die ze me vertelde... ze klonken bijna schrikwekkend herkenbaar...

Onderweg vroeg ik me nog iets af en haalde terstond het fotoapparasie boven.
Ziehier de foto in kwestie.

Ik vraag me af....
wanneer "openbare werken" of wie dan ook een vers betonneke giet, wie dan die nitwit is die persé met alle geweld z'n voetafdruk moet komen plaatsen in de net-niet-droge beton.
Of beter nog, zoals hier, er alvast even met de fiets door rijdt...
Dat vraag ik me af.
Is dat één en dezelfde persoon?
Of lopen er meerdere rond met dezelfde geldingsdrang? Iets in de aard van "Kilroy was here"?
Doen ze het overdag of liever bij nacht en ontij? Staat daar überhaupt een straf op, mochten ze ontdekt worden?
Hoe voelen ze zich na de daad? Fier, domweg onnozel of laat het hen overschillig?
Deden ze het expres of per ongeluk?
Wisten ze dat het betonnetje nog niet droog was?
Zagen ze de omheining niet, of de (naar ik aanneem geplaatste) waarschuwingsbordjes niet?
Of zagen ze het wel en dachten ze.... "hmm, een kansje om mezelf te vereeuwigen"?

Ik vraag me dat af, kan er niet aan doen.
En vandaag nam ik bewijs mee om Kilroy eens uit z'n hol te lokken.
Kilroy, explain... please :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten